Je cvičenie na chudnutie nevyhnutné? Dôležité sú aj strava a ďalšie opatrenia doma

Je cvičenie na chudnutie nevyhnutné? Dôležité sú aj strava a ďalšie opatrenia doma

Mnoho ľudí si myslí, že ak nebudú viac cvičiť v posilňovni alebo doma na trampolíne či známom Orbitreku, nedokážu schudnúť. Niektorí pre tréning využívajú silové cvičenie a myslia si, že len to im pomôže na rýchle chudnutie alebo zníženie hmotnosti.

Opak je však pravdou, ak chcete schudnúť, rovnako nevyhnutná je aj strava a tiež niektoré iné zmeny životosprávy či životného štýlu, ktoré musíte spraviť komplexne a najmä doma. Na druhú stranu, ak budete cvičiť a mať dostatok fyzického pohybu, aktivity či športu, môžete cvičenie značne urýchliť. Tu ale nezabúdajte na zdravú intenzitu a pravidelnosť.

Aký vplyv má cvičenie na chudnutie a ďalšie faktory, od ktorých závisí

Úlohou cvičenia v oblasti chudnutia je predovšetkým intenzívnejšie spaľovanie prijatých kalórií, prevencia voči priberaniu z jedla a zároveň zlepšenie spaľovania tukových zásob. Pravidelné cvičenie a pohyb pomáhajú aj tráveniu a celkovo na metabolizmus.

Okrem toho na chudnutie vplývajú aj iné faktory, najmä príjem kalórií a zloženie jedálnička. Ak ide o cvičenie, to má vplyv na to, že telo bude čerpať energiu práve zo svalov a uložených tukových zásob. Aby k tomu prišlo, musíte cvičiť pri optimálnej tepovej frekvencii. Tú máte vtedy, ak počas cvičenia viete plynulo rozprávať bez zadýchania sa.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Pokiaľ chcete chudnúť cvičením, zamerajte sa na tieto druhy:

  • základom sú kardio cviky s vlastným telom, ideálne je skombinovať intenzívne cvičenie so zapojením partií nôh, rúk, zadku, brucha a bokov súčasne
  • doma aj v posilňovni realizujte cvičenie na strojoch, napríklad na eliptickom trenažéri, stacionárnom bicykli, veslovacom trenažéri alebo na stepperi
  • vhodné je aj cvičenie na izolované partie, napríklad predkopávanie, zakopávanie, drepy a zhyby, snažte sa ich vykonať postupne na všetky svaly
  • nezabúdajte ani na silový tréning, najlepšie mŕtvy ťah, dipy alebo bench press, pozor na to, aby silový tréning bol skôr doplnkom a nie základom cvičenia

CVIČENIE A JEHO POZITÍVNE EFEKTY

Cvičenie so sebou prináša nielen lepšie chudnutie a spaľovanie tukov, ale má aj iné pozitívne efekty pre zdravie. Pomáha na zdravie kardiovaskulárnej sústavy, zlepšuje fyzickú kondíciu, povzbudzuje psychickú vitalitu a zlepšuje fungovanie dýchacej sústavy.

Zásady pre správne cvičenie na chudnutie

Ako vidno, cvičenie môže výrazne napomôcť efektívnejšiemu chudnutiu, najmä pokiaľ ide o stimuláciu spaľovania kalórií a tukov. Aby však ste dokázali naozaj viditeľne schudnúť a nemali problémy napríklad s vyčerpaním, treba sa držať zopár princípov.

Ak chcete chudnúť cvičením, držte sa týchto zásad a pravidiel:

Zahriatie a strečing na úvod: Pred samotným cvičením je potrebné precvičiť sa a zahriať telo. Ideálne je skúsiť ľahký jogging alebo skákanie na mieste, čím dosiahnete úvodnú teplotu. Potom sa sústreďte na pasívny strečing v podobe natiahnutia svalových partií po jednom, no zároveň sa snažte o strečing celého tela.

Pravidelnosť cvičenia: Cvičenie musí byť v rovnováhe s oddychom aj s iným druhom pohybu, napríklad behom či športovaním. Ideálne je cvičiť najviac 3 krát do týždňa a to tak, aby ste necvičili dva dni po sebe. Nemenej dôležitá je pravidelnosť, snažte sa cvičiť počas týždňa len vo vybrané dni, napríklad pondelok, stredu a piatok.

Vyššia intenzita: Základom pri cvičení s cieľom schudnúť je voliť vyššiu intenzitu, najmä ak ide o cvičenie na strojoch, napríklad ako je stepper, cyklotrenažér alebo veslovací trenažér. Skúste striedať rýchlejšie a pomalšie cviky, meňte intenzitu počas cvičenia a snažte sa zladiť kondičné cviky s tými na konkrétne svalové partie.

Príliš nereálne očakávania: Táto chyba je skôr psychického a mentálneho charakteru, no odrazí sa tým, že na chudnutie pomerne rýchlo rezignujete. Ak si budete dávať príliš nereálne očakávania, napríklad pri tempe chudnutia, budete sklamaní a vzdáte to. Zdravo a dlhodobo sa dá chudnúť najviac 5 kilogramov mesačne, tomu.

Rozumný silový tréning: Silové cvičenie netreba podceňovať, no je vhodné k nemu pristúpiť s rozumom. Cieľom je spáliť čo najviac kalórií a cvičiť komplexne, zapájajte čo najviac svalových partií. Skúste v rámci jedného cvičenia mŕtvy ťah, drepy, zhyby aj bench press. Ideálne je cvičiť z každého cviku 5 sérií po 5 opakovaní.

Ďalšie možnosti pre chudnutie s cvičením aj bez neho

Okrem cvičenia viete pre svoje chudnutie spraviť oveľa viac a to zlepšením životosprávy a životného štýlu. V tejto oblasti má najlepšie výsledky kombinácia opatrení na elimináciu a zníženie negatívnych vplyvov a zároveň tiež posilnenie tých pozitívnych.

Pomôcť vám môžu nasledovné opatrenia, zmeny a prostriedky:

Zvýšenie zdravých potravín

Na chudnutie vplýva v dominantnej miere jedálniček, kde treba zmeniť skladbu potravín tak, aby v ňom prevládali tie zdravšie. Konzumujte preto oveľa viac zeleniny, ovocia, rýb, orechov, semien a nízkotučných mliečnych produktov, najmä jogurtov.

Zlepšenie životosprávy celkovo

Obmedziť treba aj niektoré zlozvyky zhoršujúce životosprávu, najmä fajčenie a alkohol, taktiež externé vplyvy stresového typu. Dôležité je zlepšiť stravovanie nielen z pohľadu jedálnička, ale aj pravidelnosti a zvýšiť počet porcií so znížením ich objemu.

Voda ako základ pitného režimu

Na podporu trávenia aj metabolizmu je dôležité dodržiavať nielen správne stravovanie, ale aj pitný režim. V tomto ohľade by mala byť základom čistá a neochutená voda, denne jej vypite aspoň 2,5 litra a to po menších dávkach počas celého dňa a pravidelne.

Nielen cvičenie, ale aj pohyb

Okrem cieleného cvičenia je dôležité mať pre spaľovanie kalórií a tukov aj pravidelný a bežný pohyb, ideálne každý deň. Odporúča sa preto chodiť všade, kde sa dá, pešo a čo najviac, optimum je 10 tisíc krokov denne. K tomu môžete pridať aj beh.

Komplexnejšia zmena jedálnička

Veľmi dôležité je nezabúdať ani na komplexnejšie zmeny pri stravovaní, hlavne ak máte vyššiu nadváhu alebo potrebujete zhodiť viac kilogramov. Vtedy nestačí zvýšiť niektoré zdravé potraviny a jedlá, treba väčšie zmeny a to pomocou celkovej diéty.

NEZABUDNITE ANI ODDYCHOVAŤ

Okrem pravidelného pohybu, fyzickej aktivity, cvičenia a športu je veľmi dôležitý aj oddych. Počas dňa si vyhraďte určitý čas na relax, pomôže to napríklad zmierniť stres. V noci je zas nevyhnutný kvalitný a neprerušovaný spánok po dobu aspoň 7 až 8 hodín.

Prečo vyskúšať aj Keto diétu

Pokiaľ by ste chceli skúsiť komplexnejšie zlepšenie stravovania, jedálnička a životosprávy s maximálnym efektom práve pre chudnutie, takéto riešenie ponúka napríklad aj Keto diéta. Tá patrí medzi čoraz viac obľúbené a tiež s dostatočne overenou praxou.

Toto sú najdôležitejšie charakteristiky, zásady a pravidlá diéty:

  • prvoradou je zmena jedálnička, kde je cieľom zníženie príjmu nezdravých tukov a najmä sacharidov, pri sacharidoch je limit pod 50 gramov denne
  • vďaka tejto zmene prichádza v organizme k stavu zvanému ketóza, kedy ide o zmenu využívania energie, telo ju primárne nehľadá v cukroch, ale tukoch
  • výsledkom je to, že počas ketózy dochádza k zmene energetického metabolizmu a telo začína vo vyššom meradle spaľovať tuky a uložené tukové zásoby
  • druhou dôležitou zmenou jedálnička je naopak zvýšenie niektorých potravín, najmä tých s obsahom bielkovín a tiež príjmu zeleniny, orechov a semien

Keďže bielkoviny patria medzi základnú stavebnú zložku svalstva, ich vyššie dopĺňanie zabráni počas Keto diéty chradnutiu a oslabeniu svalstva a môžete tak aj cvičiť. Zároveň sú bielkoviny dôležité pre zníženie hladu, čo je tiež veľké plus Ketónovej diéty.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Okrem toho je diéta prospešná aj pre zníženie hladiny cukru, zvýšenie hladiny tzv. dobrého cholesterolu a pre normalizáciu krvného tlaku. Pomáha preventívne aj voči cukrovke alebo voči kardiovaskulárnym ochoreniam. Diéta je dlhodobá, trvá 12 až 14 týždňov a je rozdelená do troch fáz. V tej poslednej je jej cieľom zníženie rizika známeho jojo efektu.

Výživové doplnky a prípravky na Keto diétu

Dodržiavať Ketónovú diétu môžete s využitím doma pripravovaných potravín s vyšším obsahom bielkovín, ale pre niekoho môže byť takýto spôsob nepohodlný. V takom prípade je riešením značka KetoMix, producent potravín a produktov pre Keto diétu.

Sortiment je naozaj bohatý a nájdete v ňom veľmi široký výber:

Ponuka KetoMix zahŕňa hlavné jedlá aj menšie potraviny pre stravovanie od raňajok až po večeru, taktiež nápoje a koktejly a aj doplnky výživy na spaľovanie tukov

V prípade, že po ponuke KetoMix siahnete, získate viac výhod:

  • jednoduchosť prípravy všetkých jedál aj nápojov, obvykle do 5 minút
  • komplexnosť, na jednom mieste vyriešite svoj celodenný jedálniček
  • istotu, že všetky jedlá, potraviny a suroviny spĺňajú podmienky diéty

Ponuka jedál tohto producenta zahŕňa proteínové kaše, omelety, palacinky, polievky, sušené mäso, cestoviny, pečivo, nátierky, omáčky, dresingy a iné menšie potraviny využiteľné počas celého dňa. Siahnuť môžete aj po proteínových tyčinkách a rovnako tak po sladkostiach aj slaných pochutinách, napríklad čokoládach, chipsoch, perníkoch a krekroch.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Plusom je, že aj takéto sladkosti a pochutiny sú na proteínovom základe a s minimálnym obsahom sacharidov či iných nezdravých látok. S výnimkou pečiva neobsahujú potraviny ani žiadne rizikové chemické zložky, naopak, sú zdrojom vitamínov a minerálov.

Pre tých, čo by chceli siahnuť aj po ponuke nápojov, má KetoMix k dispozícii proteínové koktejly v podobe prášku, ktorý stačí zamiešať s vodou. Získate nápoj s vysokým obsahom srvátkovej a sójovej bielkoviny, môžete siahnuť aj po rôznych príchutiach. Značka ponúka aj doplnky výživy v podobe kapsúl s obsahom L-Karnitínu na spaľovanie tuku.

Ako a kde kúpiť výživové doplnky a prípravky na Keto diétu

V prípade, že sa rozhodnete skúsiť Ketogénnu diétu práve s využitím sortimentu KetoMix, môžete si celý sortiment produktov a prípravkov pozrieť aj na oficiálnej stránke značky a to www.ketomix.sk. Nájdete tu informácie o ich zložení ako aj o samotnej diéte.

Na webe je aj eshop, kde môžete nakúpiť jednoducho aj rýchlo:

  • objednávku spravíte priamo z domu, napríklad cez počítač aj mobil
  • nemusíte nikam osobne ísť, kuriér vám zásielku doručí rovno domov
  • platenie môže prebiehať v hotovosti ale aj bezhotovostne a vopred
  • môžete si detailne pozrieť a porovnať navzájom potraviny aj nápoje

Ak sa rozhodnete ísť cestou online nákupu, okrem spomínaných výhod získate aj možnosť poradiť sa ohľadom nákupu či diéty tiež prostredníctvom oficiálnej infolinky. K dispozícii máte online aj telefonickú hotlinku, kde vám operátori zodpovedia dotazy.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Potraviny aj nápoje KetoMix môžete kúpiť jednotlivo aj po celých balíčkoch, napríklad na 7 až 30 dní držania diéty naraz. Platenie môžete realizovať aj cez internet a vopred, napríklad platobnou kartou. Pre doručenie si môžete vybrať viaceré kuriérne služby, štandardne do 3 dní máte zásielku doma. Plusom je, že pri väčšej objednávke neplatíte poštovné.

Prečítajte si tiež

Komentáre & Hodnotenie

0 Hodnotení