Koľko sa dá schudnúť za mesiac či týždeň, ako dlho sa chudne a koľko je ešte zdravé

Kto by nechcel chudnúť rýchlo, pohodlne a zároveň zdravo? Zrejme len málo žien či mužov by odpovedalo záporne. Málokto z nich si však uvedomí, že chudnutie je dlhodobejší proces, ktorý má svoje zákonitosti a to aj pokiaľ ide o kalórie a ich príjem či výdaj.

Od toho, koľko kalórií dokážete za deň spáliť navyše oproti tomu, koľko ich prijmete, alebo to, o koľko menej ich viete prijať, najviac ovplyvňuje to, ako dlho treba chudnúť. Koľko sa dá najviac schudnúť týždeň, 2 týždne, mesiac alebo 2 mesiace tak, aby to bolo zdravé a normálne z pohľadu dlhodobej udržateľnosti, to si povieme v nasledovných riadkoch.

Aký vplyv má čas na chudnutie a ďalšie faktory, od ktorých závisí

Chudnutie je proces, ktorý by mal byť v optimálnom prípade dlhodobejší. To v praxi znamená mesiace, no sú situácie, kedy ľudia z rôznych dôvodov dávajú prednosť rýchlejším riešeniam. Vtedy je možné chudnutie urýchliť iba za cenu vyššieho kalorického rozdielu.

Pokiaľ ide o zdravé chudnutie, to je možné zhruba na úrovni  4 kilogramov za mesiac, čiže 1 kg za týždeň. Aby sa tak stalo, je potrebné ubrať každý deň 1000 kalórií. V praxi totiž platí, že kilogram telesného tuku, z ktorého treba chudnúť, zodpovedá asi 7 tisíc kalóriám. To znamená, že čím dlhšie bude redukcia trvať, tým viac viete schudnúť.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Sú však aj ďalšie faktory, ktoré majú vplyv na chudnutie:

  • v prvom rade ide o príjem kalórií v strave, čo je prvá premenná v celom tomto vzorci, pričom pri stravovaní 5 jedál denne sa úbytok vie lepšie rozložiť
  • zároveň treba uvažovať nielen o príjme kalórií, ale aj o tom, ako ich počas dňa rozložiť, ideálne je jesť práve viac porcií, ale s menším objemom
  • ak ide o príjem, treba pôsobiť aj proti nadmernému hladu a apetítu, rovnako však treba podporovať aj trávenie, dôležité je teda tiež zloženie potravín
  • ďalším nemenej dôležitým faktorom je spaľovanie tukov, čo je možné urýchliť režimovými opatreniami týkajúcimi sa pohybu, ale aj jedálnička

MINIMÁLNY DENNÝ PRÍJEM KALÓRIÍ

Aj napriek tomu, že k rýchlemu chudnutiu vedie obmedzenie príjmu kalórií alebo ich zvýšené spaľovanie, treba dodržiavať niektoré základné limity pre minimálny denný príjem. U mužov je to okolo 1800 kalórií za deň, u žien o niečo menej, okolo 1200 za deň.

Koľko sa dá schudnúť zdravo a za aký čas

Najčastejšie ľudia chcú chudnúť za pár dní a bez ohľadu na výsledok, napríklad za 3 dni alebo 5 dní. Ak však má ísť o zdravé chudnutie, to musí byť udržateľné a zároveň zložené jednak z obmedzenia príjmu kalórií, ale zároveň aj zo zvýšenia ich výdaju.

Tu sú najčastejšie prípady dĺžky chudnutia a ich možnosti:

Chudnutie za týždeň: Ak chcete chudnúť po dobu 7 dní, zdravým a udržateľným spôsobom je možné dosiahnuť zníženie telesnej hmotnosti o 1 kg. V tomto prípade môžete schudnúť kombináciou zníženia kalórií o 500 za deň a zvýšenia pohybovej aktivity, ktorá ďalších 500 kalórií spáli. Postačí na to napríklad hodina chôdze alebo 30 minút behu.

Chudnutie za 2 týždne: V prípade, že máte k dispozícii dlhšie časové obdobie, tu je možné dosiahnuť úbytok okolo 2 kilogramov, prípadne o niečo viac. Aj v tomto prípade platí, že ideálne je zasiahnuť do jedálnička a zároveň do cvičenia, napríklad zníženie príjmu kalórií cez jedlá o 500 kalórií a hodinové cvičenie vo fitku 3 až 4 krát do týždňa.

Chudnutie za mesiac: V prípade, že máte k dispozícii na chudnutie celý mesiac, je možné dosiahnuť schudnutie aj o 5 až 6 kilogramov, samozrejme, udržateľným spôsobom a bez jojo efektu. V tomto prípade by ste sa mali sústrediť najmä na pohyb, kde môžete spáliť viac kalórií, ako obmedziť ich príjem. Cvičte každý druhý deň aspoň 1 hodinu.

Chudnutie za 2 až 3 mesiace: Pokiaľ vám „stačí“ chudnúť aj dlhšie obdobie, rozhodne najlepšou možnosťou je celková zmena jedálnička a zvýšenie fyzickej aktivity. Pri dobe 2 až 3 mesiacov odporúčame komplexnejšiu diétu, napríklad ako je Keto diéta, k tomu si dávať 1 hodinu chôdze denne a 3 krát týždenne cvičenie. Schudnúť môžete aj 12 kg.

Ďalšie možnosti chudnutia za týždeň až 2 mesiace doma

Ak by ste chceli podporiť svoje chudnutie nielen tým, že drasticky obmedzíte príjem kalórií alebo naopak budete stimulovať ich spaľovanie cez intenzívne cvičenie, môžete na to využiť aj niektoré ďalšie možnosti týkajúce sa životosprávy a životného štýlu.

Tu sú oblasti, kde viete pôsobiť najrýchlejšie a najlepšie:

Zdravý pitný režim

Dobrým základom pre chudnutie bez ohľadu na jeho dĺžku je dodržiavať zdravý pitný režim. Ten by mal pozostávať hlavne z prísunu vody, ideálne v objeme aspoň 2,5 litra za deň. Vodu treba piť pravidelne počas celého dňa, doplniť ju môžu bylinné čaje.

Zmena spôsobu stravovania

Druhou dôležitou oblasťou je zmena spôsobu stravovania. V tomto ohľade ide predovšetkým o zvýšenie počtu porcií počas dňa, ale zároveň zníženie objemu jednej porcie. Podporíte tak metabolizmus a trávenie, ideálne systémom 5 jedál od rána do večera.

Viac pohybu všeobecne

Nielen cielené cvičenie alebo nejaká športová aktivita, ale aj všeobecne viac pohybu má pozitívny vplyv na chudnutie, hlavne ak ide o spaľovanie kalórií. Základom pohybu by mala byť pravidelná chôdza každý deň, snažte sa čo najviac hýbať aj doma.

Žiadne zlozvyky a negatívne faktory

Počas chudnutia musia dostať fajčenie aj alkohol stopku. Ide o dva negatívne faktory, ktoré zhoršujú trávenie, metabolizmus aj spaľovanie kalórií, alkohol ich dokonca aj obsahuje. Eliminovať treba tiež užívanie liekov, ktoré môžu spôsobiť priberanie.

Zlepšenie spánku a oddychu

Stres a preťaženie organizmu sú tiež tie vplyvy, ktoré majú negatívne pôsobenie. Čo sa týka toho prvého, najlepšie naň pomáha odpočinok a relax počas dňa. Nezabúdajte ani na nerušený a predovšetkým kvalitný každodenný spánok, ideálne po dobu 7 až 8 hodín.

Komplexnejšia diéta

V prípade, že by ste sa rozhodli pre komplexnejšiu zmenu počas chudnutia, najlepšou voľbou sú diéty. Tie znamenajú radikálnejšie obmedzenie jedálnička o nezdravé potraviny a tiež pôsobenie na pozitívne faktory, takže majú oveľa viditeľnejšie výsledky.

DAJTE POZOR NA DRASTICKÉ DIÉTY

Mnoho ľudí v snahe čo najviac schudnúť za čo najkratší čas siaha aj po drastických diétach. V ich prípade treba rátať s tým, že sú z pohľadu zdravia veľmi rizikové, väčšinou založené na jednostrannej alebo minimalizovanej strave a hrozí u nich tzv. jojo efekt.

Prečo vyskúšať aj Keto diétu

Príkladom diéty, ktorá rozhodne nepatrí medzi rizikové, drastické alebo príliš obmedzujúce, je Ketogénna diéta. V jej prípade by ste nemali mať problém ani s jojo efektom a to aj preto, že táto diéta má tri fázy a v tej poslednej sa na tento problém zameriava.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Pokiaľ ide o jej základné princípy a pravidlá, tak platí, že:

  • cieľom je dosiahnutie stavu ketózy, počas ktorého dochádza k spaľovaniu tukových tkanív a to preto, že telo ich využíva ako primárny zdroj energie
  • zároveň platí, že aby ku ketóze došlo, je nevyhnutné zmeniť jedálniček a to tak, že budete prijímať menej sacharidov, denný limit je do 50 gramov
  • vďaka tomu sa telo nastaví tak, že bude využívať energiu nie z cukrov, ako je tomu obvyklé, ale z tukov, konkrétne spaľovaním tukových zásob v lete
  • okrem toho je súčasťou zmien v jedálničku aj obmedzenie príjmu tukov, najmä tých nezdravých, rovnako tak aj zvýšenie príjmu bielkovín aj zeleniny

Výsledkom spomínaných zmien je nielen chudnutie cez efektívnejšie a intenzívnejšie spaľovanie tukov, ale aj podpora trávenia a metabolizmu a to vďaka zelenine obsahujúcej vlákninu. Ketogénna diéta pomáha tiež na hladinu cukru a cholesterolu v krvi.

Preventívne môže pôsobiť aj voči niektorým kardiovaskulárnym problémom a tiež proti vzniku cukrovky. Diéta trvá štandardne 12 až 14 týždňov, no prvé výsledky sa dostavia už počas prvého mesiaca jej využívania. V prvej fáze ide o nastolenie ketózy, čo trvá naozaj krátko, v tej druhej už aj o spaľovanie tukov a preto je toto chudnutie rýchle.

Výživové doplnky a prípravky na Keto diétu

Ako vidno, Ketónová diéta má viacero pozitív, no na druhú stranu, pre niektorých ľudí aj jedno mínus. Tým je práve nutnosť zmeny jedálnička s dôrazom na bielkoviny a obmedzenie sacharidov. Tento problém však je možné riešiť aj efektívne a pohodlne.

Takýmto riešením je značka KetoMix a jej široký sortiment:

V ponuke nájdete hlavné jedlá aj menšie potraviny a suroviny, taktiež nápoje a koktejly, ktoré sú na proteínovom základe a teda sú v súlade s podmienkami diéty

Ak sa rozhodnete tieto potraviny a produkty využiť, získate:

  • na jednom mieste možnosť komplexe vyriešiť jedálniček a pitný režim
  • z hľadiska zloženia overené produkty bez rizikových chemických látok
  • pohodlný a jednoduchý spôsob prípravy jedál a nápojov do pár minút

Všetky spomínané výhody platia pre celý sortiment KetoMix, všetky potraviny aj nápoje sú navyše dobrým zdrojom vitamínov, minerálov a iných živín prospešných pre organizmus počas chudnutia. S výnimkou pečiva neobsahujú ani žiaden lepok, sú teda vhodné aj pre celiatikov. Značka má aj doplnky výživy na spaľovanie tuku a detoxikáciu.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Čo sa týka ponuky potravín a jedál, v nej nájdete proteínové polievky, omelety, kaše, palacinky, tyčinky, cestoviny, pečivo, sušené mäso, dresingy aj nátierky. K dispozícii sú aj sladké a slané pochutiny, napríklad čokolády, krekry, chipsy, perníky a dezerty.

Tak hlavné jedlá, ako aj pochutiny, majú dostatok proteínov a menší objem sacharidov, čiže spĺňajú podmienky Keto diéty a neohrozujú stav ketózy. Zároveň viete v sortimente nájsť aj niektoré nápoje a koktejly, ktoré sú dobrým zdrojom proteínovej a srvátkovej bielkoviny. Môžete ich zakúpiť aj s príchuťami, napríklad kávy, kokosu alebo vanilky.

Ako a kde kúpiť výživové doplnky a prípravky na Keto diétu

Spomínané produkty a potraviny nájdete aj v oficiálnom eshope značky na www.ketomix.sk, kde sú tiež detailnejšie informácie ohľadom ich zloženia a viete si ich všetky porovnať. Na webe sú aj informácie o samotnej Keto diéte a odpovede na najčastejšie otázky.

Ak ide o nakupovanie cez internet, to má niekoľko výhod:

  • nemusíte nikam osobne ísť, objednávku aj doručenie vybavíte doma
  • máte istotu najlepšej možnej ceny a originality, ide o oficiálny eshop
  • platenie je pomerne flexibilné, môžete byť aj bezhotovostné a vopred
  • pohodlie pri nákupe je maximálne, pokojne ho spravíte aj cez mobil

Potraviny, jedlá, nápoje a ďalšie produkty KetoMix si viete nakúpiť jednotlivo, ale aj v rámci ucelených balíčkov na 7, 14, 21 či až 30 dní držania Keto diéty. V nich nájdete potraviny aj nápoje potrebné pre celé stravovanie, pri väčšej objednávke poštovné neplatíte.

KetoMix

  • Komplexná keto diéta
  • Chudnutie
  • Optimalizácia hmotnosti

Dobrou správou je, že máte aj viacero možností pri doručení a platbe ako takej. K dispozícii je niekoľko kuriérnych služieb a možnosť doručenia k vám domov aj do najbližšej pobočky Zásielkovne. Spravidla trvá dodanie balíka do 3 pracovných dní. Ak ide o platbu, okrem dobierky a hotovosti sú na výber aj internet banking a platba platobnou kartou.

Prečítajte si tiež

Komentáre & Hodnotenie

5.00

1 Hodnotenie